Våre misjonsprosjekt

Kenya

Norkirken støtter sammen med ungdomsarbeidet Connect, Normisjons arbeid i Kambodsja.

Over 10.000 mennesker sa ja til Jesus i Kambodsja i 2014. Det er et resultat av menighetenes målrettede arbeid med å bringe Jesus ut til områder uten kristent nærvær. 1200 ledere kommer til lederseminar hver sjette måned. Normisjon trener ledere som trener ledere i flere ledd for å kunne ta seg av alle de nye kristne menneskene.

I tillegg er Normisjon er en av tre partnere i den kristne utviklingsorganisasjonen International Cooperation Cambodia (ICC). Organisasjonen har som visjon å tjene de minst tjente, og se befolkningen bli forvandlet av Guds kjærlighet. Gjennom opplæring og støtte blir menneskelige ressurser byggesteiner til det beste for eget lokalsamfunn – hjelp til selvhjelp.

Kambodsja

Ikke glem våre tidligere misjonsprosjekt

Indonesia

Norkirken støtter arbeid blant Sasak folket i Indonesia. Dette er en muslimsk folkegruppe som regnes blant de minst nådde i verden. I Indonesia regnes 201 folkegrupper med totalt 150 millioner mennesker blant verdens minst nådde med det kristne budskapet.

Arbeidet vi støtter drives av Norsk Luthersk Misjonsamband gjennom deres lokale organisasjon LOS. De fungerer som mentor og støttespiller for en gruppe nasjonale evangelister som driver arbeid i flere minst nådde-områder – ofte på svært avsidesliggende steder.

På en øy sentralt i Indonesia samarbeider NLM med en internasjonal hjelpeorganisasjon, i et område hvor det fra før er lite arbeid og hvor det bor en «glemt» folkegruppe. Et helhetlig program er under etablering på denne øya.