Dåp

Tlf: 405 45 815

Norkirken har jevnlig dåp, noe som gleder oss stort. Vi ønsker å legge til rette for en høytidelig seremoni hvor en kan få legge sine barn i Guds hender.

Eller om man ønsker å leve som kristen, men ikke er døpt fra før, kan en få vise dette gjennom dåp i vår forsamling.

Vi foretar en samtale i forkant av dåpen der en kan få påvirke dåpsseremonien og vi tar en gjennomgang av hva dåpen betyr.

Konfirmasjon

Jørn Helland.JPG

Jørn Helland

Forsamlingsleder

Tlf.: 921 52 006

E-post

Norkirken har sammen med Misjonsforsamlingen konfirmasjonsopplegg på Ålgård bedehus. Det har vært mange konfirmanter utenfra med i vårt opplegg. Alle er velkommen til å ta kontakt med Mia Holta for en prat om dette kan være et bra alternativ for dere.

Bryllup

Bryllup | Vigsel

Tlf: 405 45 815

Norkirken Ålgård er ikke et registret trossamfunn med vigselsrett. Dersom en ønsker bryllup / vigselsseremoni i Norkirken, ordnes det formelle juridiske hos kommunen. Vi kan bistå med informasjon om hvordan dette gjøres.

Etter at ekteskapet er registrert hos myndighetene, kan bryllup / vigselsseremoni gjennomføres i Norkirken.

Bryllup / vigselsseremoni i regi av Norkirken er for deg som ønsker å leve som kristen og vil ha Guds velsignelse over ekteskapet.

Norkirken har ikke vigselsseremoni for likekjønnede.

Begravelse

Tlf: 405 45 815

En dag ender livet her på jorden for oss alle. Å miste noen som står oss nær er alltid tungt, og skaper savn og sorg.

Samtidig har vi som kristne et håp midt i sorgen - håpet om å møtes igjen hos Jesus i himmelen. Det gjør at vi kan sørge med håpet om evig liv.

Norkirken Ålgård tilbyr begravelsesseremoni på en høytidelig og fin måte der vi får overgi våre kjære i Guds hender. Dette kan en få gjøre sammen med forsamlingen, som vil stå med en i sorgen.

Vi har lokaler som kan leies til minnemøte.